لیوراد

محصولات سفارشی

هر گونه محصولی که در مجموعه موارد استانداد و از پیش تولید شده لیوراد نباشد شامل محصولات سفارشی است که بعد از سفارش مشتری و مطابق کاربری ایشان طراحی و تولید می‌گردد. این موارد شامل لوله و پروفیل با ابعاد دلخواه، پروفیل با شکل سطح مقطع دلخواه، شفت انتقال قدرت و تقویت لوله‌ها با فیبر کربن (کربن پروف) است. علاوه بر مشخصات ظاهری می‌توان برای سفارشی‌سازی از مواد اولیه متفاوت نیز برای تولید استفاده کرد تا محصول برای استفاده و کاربری در شرایط غیر معمول (محیط اسیدی، بازی، کار در روغن، کار در دمای بالا، عبور یا عدم عبور جریان الکترومغناطیس، رسانا یا عایق جریان الکتریسیته و غیره) نیز قابل استفاده باشد.

علاوه بر تولید این موارد، خدماتی مانند ماشین‌کاری، رنگ و ساخت کوپلینگ نیز در این دسته قرار می‌گیرد. به این معنی که شفت تولیدشده می‌تواند مطابق نقشه و فایل مشتری ماشین‌کاری شود و یا کوپلینگ مورد نظر ایشان برای لوله نصب شود.

نوع دیگری از محصولات سفارشی تولید محصول با شکل مقطع متفاوت است. به این معنی که می‌توان محصول با مقطع مربع، مستطیل و یا هر شکل متفاوت دیگری نیز تولید نمود.

آیکون لوله با سایز دلخواه
لوله با مشخصات دلخواه
آیکون پروفیل با سطح مقطع دلخواه
پروفیل با سطح مقطع دلخواه
تقویت با فیبر کربن (کربن پروف)
آیکون شفت
شفت انتقال قدرت

لوله با مشخصات دلخواه

علاوه بر موارد استاندارد که در بخش لوله فیبر کربن قابل مشاهده است لیوراد لوله با ابعاد دلخواه مشتری (طول، قطر داخلی و خارجی) نیز تولید می‌کند. نکته مهم دیگر امکان انجام ماشین‌کاری روی لوله و جایگذاری اینزرت‌های فلزی و پلاستیکی در لوله‌ها است.

انتخاب مواد اولیه و طراحی محصول برای کارکرد در شرایط محیطی متفاوت مانند محیط‌های خورنده، آب شور، مقاومت به ضربه و غیره در این دسته قرار می‌گیرد.

لوله فیبر کربن
لوله فیبر کربن سایز دلخواه
پروفیل با سطح مقطع دلخواه

پروفیل با سطح مقطع دلخواه

بنا بر کاربردهای مختلف محصولات و شرایط نصب محصول در برخی مواقع نیاز به داشتن پروفیل با شکل مقطع متفاوت نسبت با دایره است. هر شکلی از مقطع محصول قابل تولید است. شش ضلعی، مربع و یا بیضی از شکل‌های متداول تولیدی هستند. اما با توجه به طراحی مشتری و بررسی شرایط تنش‌های محصول تولید هر نوع مقطعی امکان‌پذیر است.

تقویت با فیبر کربن (کربن پروف)​​

در این بخش یک هسته مرکزی به عنوان شکل‌دهنده اصلی وجود دارد و با استفاده از دستگاه فیلامنت وایندینگ نخ فیبر کربن برای تقویت قطعه اصلی روی این هسته پیچیده می‌شود. تقویت با فیبر کربن (کربن پروف) برای کنترل ارتعاش در مواردی مانند ابزارهای ماشین‌کاری داخل تراش، لوله تفنگ و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بعد از انجام کار تقویت با عملیات ماشین‌کاری می‌توان شکل و یا نقشه مورد نظر را روی قطعه ایجاد کرد.

تقویت لوله اسلحه با فیبر کربن با پوشش مات
تقویت لوله اسلحه با فیبر کربن با پوشش مات
شفت
شفت فیبر کربن

شفت انتقال قدرت

شفت‌های انتقال قدرت عموما با روش فیلامنت وایندینگ تولید می‌شود. این شفت‌ها برای انتقال قدرت یک موتور به مصرف‌کننده آن است. برای تولید این محصولات هیچ محدودیتی در قطر، طول، ضخامت و زاویه نخ وجود ندارد.

قطر و ضخامت این درایو شفت‌ها بر اساس قدرت موتور، فاصله تا مصرف‌کننده و زاویه نخ تعیین می‌شود. دستگاه فیلامنت وایندینگ لیوراد امکان تولید محصول با دو زاویه نخ و یا دو جنس متفاوت به صورت هم زمان را داراست.